Napriek tomu, že je Európa rozdelená na takmer 50 rôznych krajín, patrí medzi najlepšie miesta na svete pre elektronický obchod. Podľa nedávnej štúdie sa európsky cezhraničný elektronický obchod v minulom roku zvýšil o 13 percent a predstavuje transakcie v hodnote približne 137 miliárd EUR v roku 2018, čo predstavuje takmer 23 percent z celkového európskeho elektronického obchodu.
Ponúknite niečo extra
V časoch reklamy na Facebooku a Google nebolo nikdy jednoduchšie prilákať nových zákazníkov. Ak však chcete vytvoriť úspešné a škálovateľné podnikanie, vašim konečným cieľom by malo byť to, aby zákazníci opakovane nakupovali z vášho inventára. Niektoré skupiny európskych zákazníkov, ako napríklad Nemecko, sú známe svojimi vyberavými nakupujúcimi , čo sa pre mnohých účastníkov trhu ukázalo ako veľmi náročná výzva.
Ak chcete úspešne prilákať verných zákazníkov z celého kontinentu, uistite sa, že vaša ponuka obsahuje bonus, niečo exkluzívne. Najmä v Európe je čokoľvek, čo zlepšuje váš online zákaznícky servis, rozumnou investíciou.
Bez ohľadu na to, aký typ bonusu ponúkate, bude vždy spojený s dodatočnými nákladmi. Z tohto dôvodu sú potrebné odôvodnené hodnotenia a rozsiahle analýzy, aby sa predišlo finančnému fiasku pre vaše podnikanie. Našťastie existujú aj cenovo efektívne spôsoby, ako napríklad zasielanie malých ručne písaných narodeninových kariet, ktoré vyčaria úsmev na tvári vášho klienta.
Dobré veci prichádzajú k tým, ktorí automatizujú
Keď už hovoríme o digitalizácii, každý vlastník firmy, ktorý riadi každodenné úlohy sám, sa rýchlo blíži k svojim obmedzeniam. Využívanie digitálneho sveta vo svoj prospech môže drasticky znížiť čas a úsilie potrebné na mnohé úlohy. Napríklad podpora zákazníkov, predaj a marketing sa môžu ľahko rozšíriť a automatizovať spoliehaním sa na existujúci softvér.
Okrem toho by ste sa mali oboznámiť so všetkými druhmi zodpovedností, ktoré by sa mohli prípadne preniesť na iné podniky. Od vzťahov s verejnosťou až po celý prepravný proces.