Šéfa Audi konečne zatkli po kauze emisií

Posledných niekoľko dní strávil za vysokými betónovými stenami väzenia Augsburg-Gablingen, ďaleko od majestátneho sídla spoločnosti Audi v Ingolstadte.
Bol menovaný ako jeden z 20 ľudí, ktorí boli vyšetrovaní ako súčasť ich vyšetrovania. Podľa prokurátorov bol zadržaný kvôli obavám z možnej prekážky spravodlivosti.

audi

Pán Stadler teraz odstúpil zo svojich postov aspoň dočasne. Ale to, o čom mnohí odborníci sú zmätení, je dôvod, prečo – dokonca aj keď v skutočnosti urobil niečo zlé – bol ešte stále v týchto postoch.
Rupert Stadler je súčasťou. VW Group. Od roku 2007 riadi Audi a od roku 2010 sedí v hlavnej rade. V minulom roku bola jeho zmluva predĺžená o päť rokov – až do konca roka 2022.

ostnatý drát

To prekvapilo mnohých pozorovateľov. Audi bol silne zapojený do škandálu o emisiách nafty, ktorý najprv vyšiel na svetlo v septembri 2015.
Podľa vyhlásenia, ktoré odsúhlasil VW s americkými prokurátormi ako súčasťou vyrovnania v minulom roku, to boli inžinieri Audi, ktorí prvýkrát prišli s takzvaným „porážkovým zariadením“.
Jednalo sa o softvér, ktorý dal vozidlá do špeciálneho testovacieho režimu, ktorý im umožnil odovzdať prísne testy emisií v USA, a to aj napriek tomu, že sa pri jazde na ceste vytvárajú vysoké úrovne znečistenia.

Neskôr sa zistilo, že bola namontovaná na milióny automobilov po celom svete.
Spoločnosť Audi tiež navrhla a postavila motory s objemom 3 litre, ktoré používajú značky v celej skupine VW, ktoré sa neskôr preukázali, že používajú nezákonný softvér.
Keď sa objavili priestupky, výkonný riaditeľ skupiny VW Martin Winterkorn stratil svoju prácu. Odvtedy odišlo mnoho ďalších manažérov a vedúcich inžinierov.
Spoločnosť dôkladne prehodnotila svoje vedenie – a dokonca sa nedávno presťahoval aj nástupca pána Winterkorna, Matthias Mueller.
V minulom roku spoločnosť ponúkla inštaláciu nového softvéru pre motory na 850 000 vozidiel, aby znížila svoje emisie. V máji spomenul ďalších 60 000, keď zistila „nezrovnalosti“ vo svojich kontrolách emisií.

Back To Top